Dijital araçlar tercih edilerek kullanıcıları bir ürün ya da hizmeti satın almaya ikna etmeyi amaçlayan online marketing, son dönemlerde daha da popüler oldu. Hangi sektörde iş yapıyor olursanız olun, online marketing terimleri bilinmelidir. İşte önemli terimler ve anlamları!
En çok kullanılan online marketing terimleri şu şekilde sıralanabilir:
Çevrimiçi pazarlamada dönüşüm, kullanıcının hedefimiz olarak belirlediğimiz temel eylemi gerçekleştirdiği andır. Bu eylem, ilgili olduğu ve faaliyetimizin hedefleriyle doğrudan bağlantısı olduğu sürece, sipariş vermek, kaydolmak, abone olmak, içerik tüketmek veya karar verdiğimiz her şey olabilir. Dönüşüm genellikle satış ile ilişkilendirilir, ancak böyle değildir. Her çevrimiçi pazarlama şirketi veya profesyoneli, faaliyetlerinin doğasına ve kendileri için belirledikleri hedeflere göre “dönüşüm”ü tanımlar. "Dönüşüm" terimi, bir kullanıcının başka bir şeye "dönüştüğü" anı ifade ettiği için kullanılır: bir müşteri, bir abone, bir müşteri adayı gibi.
İki farklı anlamı vardır:
Yapılan yatırımı, genellikle bir reklam bağlantısı veya banner'da elde edilen tıklama sayısıyla ilişkilendiren metrik. Ayrıca, bir reklama yapılan her tıklama için bir miktar ödemeden oluşan çevrimiçi reklamcılık için bir ödeme modeli olan PPC, Tıklama Başına Ödeme ile eşanlamlı olarak kullanılır.
Her tıklama için ödeme yaptığınız modelin aksine, reklamın gösterimi için ödeme yaptığınız çevrimiçi reklam fiyatlandırma modeli.
Tıklama oranı veya tıklamaların gösterim sayısına oranı. Web analitiği ve çevrimiçi reklamcılıkta en çok kullanılan metriklerden biridir. Bir bağlantının (buton, banner, metin bağlantısı vb.) tıklanma sayısının o bağlantının görüntülenme sayısına bölünmesiyle hesaplanır ve yüzde olarak ifade edilir.
Çevrimiçi reklamcılık söz konusu olduğunda, optimum TO birçok faktöre bağlıdır. Bunların başlıcaları arasında şunları sıralayabiliriz: iyi bir CTA, reklamla ilgili ve aynı hedef kitleye yönelik içerik, sayfada iyi bir konum, dikkat çeken bir biçim ve ilgi uyandıran bir mesaj.
Dönüşüm hunisi de online marketing terimleri arasındadır. E-ticaret ve çevrimiçi pazarlamada bu terim, kullanıcının bir dönüşüm oluşturana kadar gittiği yolu temsil eder.
Anahtar Performans Göstergesi olarak da bilinir. KPI'lar, bir organizasyonun nihai hedeflerine ulaşma yolunu en iyi yansıtan metriklerdir. Her kuruluş, faaliyet türüne ve hedeflerine göre KPI'larını tanımlar ve ekibin performansını değerlendirmek, hedeflere ne ölçüde ulaşıldığını bilmek ve kararlar almak için bunları periyodik olarak gözden geçirir. Dijital ortamda çok yaygın bir KPI, örneğin, Dönüşüm Oranıdır. KPI'lar mutlaka çok az olmalıdır ve aslında bazı uzmanlar 5'ten daha azına bağlı kalmayı önermektedir. İnternet operasyonları çok miktarda bilgi üretir ve bu nedenle, nihai hedefleri ile ilgili olarak kuruluşların performansını en iyi yansıtan temel verileri çıkarmak, sıralamak ve anlamlandırmak gerekir.
Açılış sayfası, bir reklam bağlantısını veya başlığını tıklayan bir kullanıcının bir web sitesine girdiği noktadır. Uzmanlar, ziyaretçiye daha sonra gezinmeden aynı açılış sayfasında bir dönüşüm yapma imkânı vermenin önemi konusunda ısrar etmekten asla bıkmaz. Büyük şirketler, kampanyalarının açılış sayfalarını bulmak için genellikle belirli mikro siteleri kullanır. Bu durumlarda, kullanılan biçimin en fazla sayıda dönüşüm üretecek biçim olduğundan emin olmak adına birkaç farklı "sürümün" daha önce test edilmiş olması çok yaygındır.
Nöropazarlama, iletişim alanındaki reklamların ve diğer eylemlerin insan beyni üzerinde yarattığı etkileri incelemek için biyometrik ölçümleri kullanan, müşteriyle uyumu iyileştirmeye olanak tanıyan sonuçlara ulaşmak için ve yukarıda belirtilenleri içeren, son derece uzmanlaşmış yeni bir pazarlama araştırması disiplinidir.
Online marketing terimleri listesinde bulunan PPC, Tıklama başına ödeme olarak da bilinir. Reklam verenin reklamlarına yapılan her "tıklama" için ödeme yapmasını içeren çevrimiçi reklam fiyatlandırma modeli.
Search Engine Optimization'ın kısaltması, arama motoru optimizasyonu ve arama motoru konumlandırma olarak bilinir.
Arama Motoru Pazarlamacılığının kısaltması. Belirli arama terimlerine (anahtar kelimeler) dayalı olarak, arama motorlarında reklam bağlantı ekleme kampanyalarının planlanması, yürütülmesi ve analizini ifade eder.
Sosyal medyada doğrudan veya dolaylı olarak gerçekleştirilen eylemlerin geri dönüşünü artırmayı amaçlayan içerik ve etkileşimin iyileştirilmesi ile ilgili teknikler. Sosyal medya için optimizasyon, içeriğimizi daha fazla ve daha iyi paylaşmak, kullanıcı girdileriyle zenginleştirmek ve izleyiciyi daha fazla dahil etmek anlamına gelir.
Uygulamada, SMO yapmak, çevrimiçi sosyal medyanın onları diğer medyalardan açıkça farklı kılan bir dizi özelliğe sahip olduğunun farkında olmaktır: biçimler, işlevler, kullanım alışkanlıkları, görgü kuralları, teknik gereksinimler, mesajın algılanması, etkileşim yönergeleri gibi.
Dönüşüm oranı, çevrimiçi pazarlamada ve web analitiğinde yaygın olarak kullanılan ve elde edilen dönüşüm sayısını ziyaret sayısıyla ilişkilendiren stratejik bir performans ölçüsüdür.
Uygulamalar, internet bağlantısı olup olmadığına bakılmaksızın bir markaya özel hizmetlerden yararlanmanızı sağlayan akıllı telefonlarda sunulan dijital hizmetlerdir. Kullanıcıların dikkatini çekmek için mobil web siteleriyle rekabet ederler.
Business to Business'ın kısaltması. İki şirket arasında kurulan ekonomik işlemler veya ilişkiler kümesinden oluşur. Son kullanıcılara değil, şirketlere hitap ettiğinizde gerçekleştirilen stratejilerdir.
Online marketing terimleri arasında yer alan B2C İşletmeden Müşteriye anlamı taşır. Bu durumda B2B konsepti ile aynıdır ancak markalar ve kullanıcılar arasındaki ilişkiler için geçerlidir. Bu nedenle, son kullanıcılara odaklanan stratejilerdir.
Web sitelerinde ve sosyal ağlarda reklam göstermek için etkinleştirilen bir alan olarak anlaşılabilecek İngilizce terim. Afişler farklı boyutlarda olabilir, sesleri ve animasyonları, hatta videoyu içerebilir. IAB, farklı afiş biçimlerinin bir sınıflandırmasını yapmıştır. Bunlara tıklamak genellikle reklamı yapılan şirketin web sitesine veya açılış sayfasına erişir.
Tüketiciden İşletmeye. Bir kişi ile bir şirket arasında kurulan ekonomik işlemler veya ilişkiler kümesidir.
Tüketiciden Tüketiciye (Kullanıcıdan Kullanıcıya). Bu durumda, eşler arasında, yani bir kullanıcı ile diğeri arasında meydana gelen farklı ilişki türleri dahil edilir. İşbirliğine dayalı ekonomi araçlarının çoğu bu konsepte dayanmaktadır.
Müşterileri izlemek ve takip etmek için bir sayfaya, koduna gömülü öğe. Çerez ayrıca web sitesinin düzgün çalışmasına izin verir, ancak her zaman kullanıcıyı daha sonra örneğin yeniden hedefleme kampanyalarında kullanılabilecek içeriği indirmeye zorlar.
Kurulum başına maliyet. Kurulum başına ödeme, bir bilgisayara, tablete veya akıllı telefona indirilen ve yüklenen bir yazılım, oyun veya uygulamanın kurulumu için değişken ödeme anlamına gelir.
Kelimenin tam anlamıyla elektronik ticaret. Bir platform olarak internet ile gerçekleştirilen şirketler veya müşteriler arasındaki ticarettir. Geleneksel ticaretten farkı, gelişimi için dijital ortamın kullanılmasıdır.
En önemli çevrimiçi pazarlama terimlerinden biridir. E-posta, kullanıcılar ve markalar arasındaki ana iletişim kanallarından biridir. E-posta pazarlama stratejileri, e-postanın ticari amaçlarla kullanımına odaklanan stratejilerdir.
Ana sayfadır, bir web sitesine girilirken görüntülenen ana sayfadır. Birçok insan için temel sayfadır. Aslında, genellikle en çok ziyaret edilen yerdir. Trend, SEO stratejilerini besleyen bir açılış sayfası yapısını teşvik etmektir.
Bir reklamın bir arama motorunda veya web sitesinde görüntülenme sayısı veya sıklığı. Gösterimlere göre ödenen reklamlar, bin gösterim başına maliyet olan BGBM sistemini kullanır.
Belirli bir sektör veya faaliyet alanında yetkisi ve kapsamı nedeniyle fikir yürütme yeteneğine sahip kişi.
Kullanıcı gezinirken aniden görünen bir web sayfası biçimindeki reklam. Dijital ortamdaki en müdahaleci reklam biçimlerinden biri olarak kabul edilir.
Bir iletişim formunda verilerini bırakan veya yeniden hedefleme gibi diğer yöntemlerle veri toplanan kullanıcıyı ifade etmek için kullanılan kavram. Bu, markaya ilgi gösterdiği için satın alması muhtemel bir müşteridir.
En popüler çevrimiçi pazarlama terimleri arasındadır. Referans yerlerden bağlantılar elde ederek ağ üzerinde daha fazla varlık elde etmek için tasarlanmış teknikler setidir.
Kişiselleştirmeye dayalı bir pazarlama tekniğidir. Bunun için her kullanıcının ilgi alanlarını ve alışkanlıklarını yeterince bilmek önemlidir.
Virüs gibi yayılma özelliğine sahip mesajları kullanan pazarlama stratejisi. Genellikle mizahtan, müzikten veya sürprizden yararlanarak kullanıcıların bunları paylaşmak istemesini sağlayan kampanyalardır.
Bu, dijital pazarlama eylemlerinin etkisini olumlu veya olumsuz olarak değerlendirmek için kullanılan ölçüm formüllerinin her biri. KPI'lar (Anahtar performans göstergeleri veya temel yürütme göstergeleri), kampanyalarınızın işe yarayıp yaramadığını veya tam tersine değişikliğe ihtiyaç duyup duymadığını bilmek için en önemli çevrimiçi pazarlama terimleridir.
Bir ürünün özelliklerini daha derinlemesine göstermek için birkaç bölüm içeren belirli bir açılış sayfası türüdür.
Temel çevrimiçi pazarlama terimlerinden biridir. Özellikle arama motoru pazarlama stratejilerinde (SEM) sıklıkla kullanılır. Kullanıcıların bir arama motorunda terimleri arayacakları ana kelimelerdir. Bunlar, içeriği özetleyen ve içeriğinizi benzer özelliklere sahip diğerlerine göre konumlandırmaya hizmet eden kelimelerdir.
Online marketing terimleri arasında Pop Up da var. Bir web sitesi açıldığında içeriği gösteren yeni bir pencerenin görüntülendiği reklam biçimi. Genellikle bir form. Geçiş reklamından farklı olarak, tam bir web sayfası değil, daha küçük bir pencere görüntüler. Mevcut dijital pazarlama stratejilerinde en popüler unsurlardan biridir.
Oluşturulan her olası satış için ödemeye dayalı bir fiyatlandırma modelidir. Performans pazarlamasının temel unsurlarından biridir.
Kullanıcıların markanın web sitesini ilk ziyaretlerinde dönüşüm sağlamazlarsa daha sonra onlara mesaj gönderebilmeleri için izlenmelerini ve takip edilmesini sağlayan bir pazarlama şeklidir. Bu nedenle, günümüzün en önemli çevrimiçi pazarlama terimlerinden biri olan yeniden hedefleme, markanın kanallarından biri aracılığıyla zaten temasa geçmiş kullanıcıları etkilemeye dayanmaktadır.
Cep telefonlarındaki kısa metin mesajlarından yapılan pazarlama. En yüksek alım ve açılış oranına sahip kanallardan biridir. Şu anda bunlar, açılış sayfalarına bağlantıların eklenmesine izin veren zengin SMS'e dayanmaktadır.
Kullanıcılar tarafından talep edilmeyen veya arzu edilmeyen her türlü e-posta. Spam ile ilgili çevrimiçi pazarlama terimlerinden biri.
Bir açılış sayfasının veya e-postanın iki öğesi arasında, sonuçlarınızı elde etmek için kullanıcıların hangisini daha iyi belirlediğini seçmenize olanak tanıyan karşılaştırma.
Bir pazarlama eyleminin oluşturduğu kullanıcı ve ziyaretçi sayısıdır. Bir web sitesine yapılan ziyaretlerin sayısı trafik olarak da bilinir. Daha fazla trafik, satış elde etmek için daha fazla seçenek anlamına gelir.
Birleşik Ağ Kaynak Tanımlama Sisteminin kısaltması. İnternetteki herhangi bir kaynağın adresini sağlamanın standart yoludur.