Seo Trendleri 2022
Buradasınız: Anasayfa / Blog
6 Haziran 2022, Pazartesi | Okunma Sayısı: 304
SEO Trendleri 2022
Web sayfasının yükleme hızını optimize etmekten, sunulan içeriğe veya harici web sitelerine kadar birçok detay SEO’yu etkiler. Google ve diğer arama motorları algoritmalarını değiştirdikçe SEO taktikleri de değişiyor. Peki, SEO trendleri neler?
SEO Trendleri 2022

SEO, bir web sitesinin arama motorlarında organik olarak konumlandırılmasını sağlayan taktikleri içerir. Web sayfasının yükleme hızını optimize etmekten, sunulan içeriğe veya harici web sitelerine kadar birçok detay SEO’yu etkiler. Google ve diğer arama motorları algoritmalarını değiştirdikçe SEO taktikleri de değişiyor. Peki, SEO trendleri neler?

UX ve Temel Web Verileri

UX, web konumlandırma için temel bir faktör haline dönüştü. En son Google algoritmasının değişmesiyle birlikte, web sitelerinin yükleme hızını, etkileşimini ve görsel kararlılığını ölçen temel web verileri, arama motorları için hayati öneme sahip oldu. Bu yüzden SEO çalışmaları söz konusu olduğunda UX ve temel web verileri bir adım öne çıkıyor.

Sıfır Konumu

Arama sonuçlarındaki en önemli konum, Google’ın döndürdüğü ilk sonuç ve hepsinden en görünür olan sıfır konumudur. Google, şimdiye dek yaptığı gibi, öne çıkan snippet’ler üzerinde çalışmaya devam ediyor. Öne çıkan snippet’ler önce bilgiden bir alıntı, bilgilerin bulunduğu sayfanın başlığı, bir URL ve bazen bir görsel ile gösterilir.

Öne çıkan snippet’ler organik tıklama oranınızı artırır ve web sayfanıza daha fazla organik trafik çekmenizi mümkün kılar. Bu yüzden SEO trendleri söz konusu olduğunda sıfır konumunu hedefleyen çalışmaların gerçekleştirilmesi oldukça önemli.

Yapay Zekalı Algoritmalar

Google’ın SERP’de bir web sitesinin konumunu belirleyebilecek yapay zeka algoritması RankBrain’den söz ediliyor. Bu noktada tıklama oranı ve kullanıcının bir web sitesinde geçirdiği süre belirleyici olacaktır. Bunu sağlamak adına SEO trendleri, kullanıcının herhangi bir sayfada uzun süre geçirmesini destekleyecek kaliteli içeriklere odaklanmayı içermektedir.

Kapsamlı İçerik

Öncelikle şunu söylemeliyiz ki 500 kelimelik makaleler dönemi bitti. Uzun içerik şu anda daha değerli ve daha iyi sıralanma eğilimi gösteriyor. 3000 kelimeyi aşan makaleler daha fazla paylaşım alıyor ve böylece daha fazla trafik çekmeye olanak tanıyor.

Kullanıcıların git gide daha az okumaya alıştıkları biliniyor. Bu noktada ise önemli olan şey, içeriği H2, H3 gibi başlık etiketleriyle ayırmak ve paragrafları kısa tutmak. Bölümler halinde yapılandırılan içerik, kullanıcılar açısından daha çok ilgi görecektir. Listeler, kısa paragraflar, yazı içine serpiştirilmiş görseller ve videolar kullanmak, kullanıcılarınız için kapsamlı bir içerik sunmanıza yardımcı olacaktır.

2022 Seo Trendleri

Video Kullanımı

SEO trendleri arasında bir diğeri de video kullanımı oluyor. Video her daim önemliydi ancak 2022 ile beraber daha da önem kazanıyor. Özellikle Youtube ve Tiktok gibi ağlarda video kullanımı bir adım öne çıkıyor.

Bu durum daha önceki yıllarda zaten olan bir şey ama son dönemlerde Youtube kanalı olan blogların ziyaretlerinin katlanarak arttığı, kanalı olmayanların ve sayfalarında video paylaşmayanların ise ziyaret sayılarında düşüş olduğu gözlemlenmiştir. Bir sayfaya veya gönderiye video eklemek, kullanıcıların sayfada harcayacağı süreyi artıracağı için önemlidir.

Video formatında içerik üretmenin yanı sıra, videolarınızı daha iyi konumlandıran alakalı anahtar kelimeler ve hashtag’ler kullanarak Youtube kanalının ve videoların açıklamalarını optimize edebilirsiniz.

Video her daim içeriğin kralıdır ve öyle kalacaktır. Bu yüzden onu web sitenize entegre etmeniz ve ayrıca SEO tekniklerini Youtube kanalınıza uygulamanız ek avantaj sunacaktır.

Sesli Aramalar

SEO trendleri listesinde bir diğeri de sesli aramalarla ilgili. Özellikle mobil cihazlarda sesli aramalar giderek daha fazla kullanılıyor. Anketlere göre, tüketicilerin %59’u işletmeler ve online satın alma işlemleri hakkında bilgi edinmek için Google, Siri ya da Alexa üzerinden sesli aramayı kullanıyor.

Klavyeyi kullanmadan arama yapmanızı sağlayan sesli aramanın rahatlığı, geleneksel aramaların yerini alacağa benziyor. Uzmanlar, sesli aramaların gelecekte arama motoru sorgularına hakim olacağını ve 2022’de artacak bir trend olduğunu söylüyor.

Bu arama türü, kullanıcıların sesle nasıl sorgular yaptığını bulmak, buna uygun anahtar kelimeler oluşturmak, web verilerini optimize etmek, etkileşimi artırmak için stratejiler oluşturmak ve duyarlı bir tasarıma sahip olmak gibi web sayfalarında belirli değişiklikler yapmayı gerektirir.

Web Sitesi Erişilebilirliği

SEO trendleri arasında en önemli hususlardan biri de web sitesi erişilebilirliği. Erişilebilirlik, bir tür engeli olan kullanıcıların görme ve işitme sorunlarını hesaba katar. Google için, web sayfasının tasarımından ve güzel göründüğünden daha önemli olan bir şey varsa o da erişilebilir olmasıdır. Yazı tipi boyutu ve renk kontrastı gibi detaylara dikkat ederek sitenizin daha erişilebilir olmasını sağlayabilirsiniz.

Etiketler
seo trendi nedir
seo trendleri nedir
Yapay Zekalı Algoritmalar
Kapsamlı İçerik
Video Kullanımı
Web Sitesi Erişilebilirliği
Sıfır Konumu
UX ve Temel Web Verileri
Sesli Aramalar
Detaylı Bilgi İçin Bizi Arayın