Metaverse'deki influencer pazarlama alanı, bir diğer adıyla Meta Influencer, ödeme sorunları, veri toplama ve sahte sosyal medya etkinliği gibi influencer pazarlamada karşılaşan bazı zorlukları ele alır. Influencer, kelime anlamı ile etkileyen kişi anlamına gelip, sosyal medyayı ise aktif bir şekilde kullanan ve paylaşımları ile milyonlarca kişiye ulaşan kişilere denilmektedir.
Toplumdaki etkileyicilerin Metaverse'de sosyal güç ve yaratıcılıktan para kazanmasını Meta Influencer sağlar. Blockchain teknolojisinin gücünü kullanıp ve Metaverse'de influencer'ların, izleyicilerin ve markaların dijital bir dünyada sorunsuz bir şekile etkileşime girebileceği bir alan oluşturup, daha fazla etkileyici güçlendirme potansiyeli vardır. Metaverse içinde, influencer'ler eskisinden daha büyük kitlelere ulaşma potansiyeline sahiptirler. Influencer, markalar ve tüketiciler gerçek zamanlı tartışmalara katılabilecek, "Gerçek dünyada" erişilemeyecek belirli etkinliklere ise daha çok kişi katılabilecek. Meta Influencer şimdiye kadar birkaç önemli dönüm noktasına ulaşmış ve başarılı olmuştur.
Ayrıca, iki yıldır Master Ventures (tanınmış endüstri liderlerinden biri) tarafından kuluçkalanmış ve desteklenmiştir. Büyüyen influencer ekosistemindeki diğer önde gelen endüstri uzmanları ile yapılan iş birlikleri, Meta Influencer'ın markalara, tüketicilere ve influencerlara benzersiz bir deneyim sunmasını sağlamak için çalışmaktadır.
Meta Influencer Geleceğin Mesleği mi?
Günümüzde teknolojinin de hızlıca gelişmesiyle sosyal medya hayatımızın ayrılmaz bir parçası haline gelmiştir. Instagram, Snapchat, Twitter kullanmayan neredeyse yok. Bu durumunda bir sonucu olarak meslek haline gelen 'influencer' kelimesini sıklıkla duyuyoruz. Influencer meslek çoğu yerlerde geleceğin mesleği olarak tanıtılmaktadır. Çünkü influencer'ın insanları etkileme gücü yadsınamayacak derecede fazladır. Yükseköğretimde influencerlık özelinde henüz bir program bulunmamaktadır. Ama bazı online sitelerde bu konuya yönelik çeşitli eğitimler bulunabiliyor. Böylece üniversitede herhangi bir bölümden mezun olmak ya da üniversite mezunu olmamak bu işi yapmanıza engel olmuyor. Metaverse, son zamanlarda en çok duyduğumuz kavramlardan biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Yepyeni bir dünyanın kapılarını bizlere aralarken; birçok fırsatı ve soru işaretini de peşinden getirmektedir.
Hayatımıza, sanal paralar ve sanal gerçeklik oyunları ile birlikte girmeye başlayan Metaverse; artık geleceğimizin en büyük parçası haline gelmiştir. Öyle ki Metaverse influencer pazarlama geleceğini bile şekillendirecektir. Sanal evren ile yeni bir geleceği bizlere sunan Metaverse sayesinde artık hayatımızın en önemli anlarını; sanal evren üzerinden gerçekleştireceğiz. Artık bu durum iş hayatımızın da bir parçası haline gelecektir. Sosyal medyanın da izlerini göreceğimiz sanal evrende; influencer marketing de bambaşka bir boyutta bizleri bekleyecektir.
Meta Influencer Nasıl Çalışır?
Influencerlar, marka ve aldıkları ürün ile ilgili yaşadıkları deneyimleri sosyal medya hesapları üzerinden takipçileri ile paylaşıp aslında o ürünü bizlere veya takipçilerine pazarlayarak çalışırlar.
Meta Influencer Olmak İçin Neler Gerekli?
- İlk olarak kendi alanımız ile ilgili birçok aydınlatıcı içerik üretmemiz gerekiyor. Alanınızda uzman olarak görülmek istiyorsanız, yararlı ve düzenli içerikler hazırlamanız gerekiyor. Bol bol okumalı, gezmeli ve araştırmalısınız. Takipçilerinizin ilgisini çekebilecek konularda özgün içerikler hazırlamanız gerekiyor.
- Takipçilerinizin ne istediğini bilmeli ve onlara istediklerini vermelisiniz.
- Sadece kendi markanıza veya ürününüze odaklanmamalısınız.
- Her zaman doğal olmanızda fayda var. Eğer bir influencer olmak istiyorsanız, kendinize ve takipçilerinize her zaman dürüst olmalısınız.
- Takipçi sayısı değil takipçi niteliği daha çok önemlidir. Bu yüzden bir influencer olmak için takipçi kitlenizin olması şart.
- Genellikle takipçiler influencer'ların gerekli durumlarda, influencer'ın sahip olduğu düşünce popüler bir düşünce olmasa bile, dürüstçe çekinmeden düşüncelerin paylaşılmasını istiyor. Gündemle ilgili fikirlerinizi, duruşunuzu kısaca düşüncelerinizi gerekli zamanda paylaşmaktan kaçınmayın.
- İnfluencer olmak için, ilgilendiğiniz sektörle ilgili her konuya hâkim olmanızda gerekiyor. Özellikle ilgili olduğunuz sektörle ilgili sosyal medya içeriklerini çeşitli kanallar yardımı ile takip etmelisiniz.
- Bir influencer için sadece kendi takipçi kitlelerini oluşturmaları yeterli değildr. Aynı zamanda kendi takipçi kitleleri dışındaki sosyal medya kullanıcılarıyla da iletişim halinda olup yeni takipçiler kazanılmalı. Yani başka influencer'ların paylaşımlarını takip edip yorum yapmanız veya çeşitli Facebook ve Linkedin gruplarında aktif olmanız gerekiyor.
- Tkipçileriniz ile yüzyüze görüşebileceğiniz etknliklere katlın. Aynı zamanda influencer'larla ilişkinizi iyi tutmalısınız. Konuşma davetlerine olumlu yanıt vermeye çalışın. Bilgi ve deneyimlerinizi sosyal medya dışında da paylaşın bu size sadık takipçiler kazanmanıza yardımcı olcaktır.
- Sektörünüzde öncü platformlar için düzenli olarak içerik sağlamalısınız. Bu sayede hem yeni takipçiler kazanacak hem de güvenilirliğinizi de arttırmış olacaksınız.
- Becerilerinizi geliştirmek ve alanınızın uzmanı olmak için zaman harcamalı yani pratik yapmalısınız.
- Sektörel blogları takip etmeli ve aynı sektörle ilgilenen influencer'ları takip etmelisiniz. Bu sayede sektörel gelişmelerden ilk siz haberdar olacaksınız.
- Takipçileriniz, sektörel bir gelişme olduğundan ilk olarak sizden duymak isteyeceklerdir. Ve sizin fikirlerinizi merak edeceklerdir. Güvenilir sektörel gelişmeleri paylaşmanız, uzun dönemde güvenilir ve etkili bir influencer olmanızı sağlayacak.
- Bildiğiniz veya sevdiğiniz bir konuda içerikler üretmeniz influencer olmanızı kolaylaştıracaktır.
- Düzenli olarak hem sektörünüzle hem de genel ilgi alanlarınızla ilgili blog, kitap veya dergi okuyarak bakış açınızı genişletebilirsiniz.
- İçeriklerinize nitelikli anahtar kelimelir kullanın çünkü sektörel anahtar kelimeler hem etkileşimi arttırır hem de sizi kolay bulur hale getirecektir. Aranan anahtar kelimelerde üst sıralarda çıkarsanız güvenilirliğiniz ve bilinirliliğiniz artar.
- Influencer'ların, diğer influencer'larla ilişkileri sosyal medya kullanıcıları tarafından takip edilmektedir. Dolayısıyla inluencer'lar ile iletişim içinde olmak hem bilinirliğinizi arttıracak hem de yeni fırsatlar yakalayıp ilişkiler kurmanızı sağlayacak.
- Para kazanmaya başlamadan önce değer katmaya odaklanmalısınız.
- Sadece içerik yaratmanız sizi bir influencer yapmaz. İçeriğinizi büyük kitlelere ulaştırmak için sosyal medya kanallarını hem de ilgilendiğiniz sektörlerin blog'larını ve web sitelerini kullanmalısınız.
- Eğer takipçileriniz için faydalı olacağını düşünüyorsanız başka influencer'ların içeriklerini paylaşmaktan kaçınmayın.
- Yazmak, kendinizi ifade etmek ve alanınızda uzmanlığınızı kanıtlamak için çok iyi bir yöntemdir.
- Anahtar kelime uyarıları kurmalısınız.
- Ücretsiz ve canlı etkinlikler düzenlemek, sizlere bilgilerinizi daha samimi bir ortamda paylaşma şansı verir. Ayrıca kendi e-posta listenizi yaratmak, otoritenizi ve etki alanınızı genişletir.
- Okuyucularınıza veya takipçilerinize düzenli anketler uygulayarak, kimsenin erişimi olmayan bilgiler toplamalısınız.